10 March 2009

Posted by jinson on Tuesday, March 10, 2009 2 comments
Baru-baru ni, Opkim Penang telah mengadakan satu program kemasyarakat untuk pelajar kolej komuniti Bandar Bharu, Kedah. Objektif utama adalah untuk menyuntik kesedaran kepada para peserta bahawa mereka adalah aset negara.mereka adalah agen perubah kepada masyarakat dan negara. Peserta program ini lebih kurang 70 lebih. kebanyakan peserta terdiri daripada pelajar lelaki dan hanya seorang sahaja pelajar perempuan. Fc yang terlibat adalah terdiri dari wakil kampus USM Kejuteraan, USM induk, IPTB dan PMC.







Barisan Fc yang terlibat dalam menjayakan program opkim tersebut.








Ceramah Usahawan oleh usahawan muda.


Ceramah Jenayah Menyusahkan. Ceramah ini agak mendapat sambutan daripada pelajar-pelajar.


Ni Ketua Jabatan Kolej Komuniti Bandar Bharu. Bg ana, beliau seorang yang sangat hebat sbb bila beliau masuk ke dalam dewan ja, semua pelajar bersorak menyambut kehadiran beliau. Pastu, waktu beliau bagi ceramah, semua pelajar menumpukan dan memberi perhatian setiap apa yang beliau ucapkan. penceramah-penceramah sebelum2 tu, bg ana kurang berjaya menarik perhatian semua pelajar utk mendengar apa yang ingin mereka sampaikan. Nak tau rahsia dia? beliau menggunakan konsep sindiran disamping bahasa-bahasa yang digunakan adalah bahasa otai muda mudi..so, tak hairan la semua student dengar apa yang beliau cakap..


Adat pertemuan, pasti ada perpisahan. Fc bersalam-salaman dan bermaaf-maafan dengan peserta sebelum berpisah.

p/s: Tahniah diucapkan kepada sahabat-sahabat dari USM Kejuruteraan yang ditaklifkan urusetia. Tahniah kerana telah menggerakkan program ini sehingga berjaya dengan jayanya.
Categories: , ,

2 comments:

ihsan said...

bila program ni??
oo..mai cni xbgtw..
dkt ja dgn umah ana..

Ummu Umar said...

yaka..hehe..tunggu kad dr ust dulu aa..