14 January 2009

Posted by jinson on Wednesday, January 14, 2009 8 comments

Para Calon sudah tidak sabar menunggu giliran untuk berucap.


Antara Mahasiswa yang datang untuk menyaksikan Rapat Umum kali ini. Datang untuk melihat dan menilai antara promahasiswa dengan aspirasi. Yang mana layak untuk dipilih menjadi pemimpin mereka.


Penyokong ProMahasiswa. Senyuman dari Mahasiswa untuk Mahasiswa.


Suasana yang terkawal dikalangan penyokong ProMahasiswa


Siswi turut tidak melepaskan peluang turun memberi sokongan buat calon-calon mereka. Hidup Islam! Hidup Mahasiswa!


Inikah MPP yang kita inginkan? Pemimpin MPP Aspirasi


Suasana penyokong Aspirasi yang terpaksa dikawal oleh beberapa bekas MPP mereka. Kelihatan yang berbaju kuning itu adalah bekas NYDP MPP 2007/2008


Penyokong Aspirasi


Calon Umum: Siti Hajjar Hassan


Calon Umum Mahasiswa: Adi Syahid Bin Mohd Ali
"Kita mahukan Mahasiswa turut terlibat dalam Dewan Senat untuk menggubal undang-undang Universiti. Kita inginkan Mahasiswa terlibat dalam Dewan Parlemen untuk menggubal undang-undang negara. Kita akan berjuang sampai perkara ini berada di depan mata kita, bukan hanya berkata 'kami yang mengutaranya pada pihak universiti'"


"Jika mereka kata kita adalah boneka, asalkan boneka boleh membuat kerja. Maka undilah boneka ini, undilah saya"


"Kita telah berjaya mengadakan perhimpunan aman Palestin, Apa yang telah mereka lakukan? Jangan hanya pandai berkata-kata"

p/s: Tahniah buat aspirasi kerana telah mengikut jejak promahasiswa dalam berdemontrasi. Sekarang anda sudah nampak kepentingan demontrasi. Hanya gunakan agama untuk kepentingan anda?


Calon Pusat Pengajian Teknologi Industri: Joraiha Binti Zakaria


Calon Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan: Mohd Hisyam Lee


Calon Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan: Hafiz


Banner Adi Syahid bertukar menjadi bendera





Suasana tempat penyokong aspirasi selepas RU tamat. Inikah yang dikatakan mahasiswa yang menjunjung aspirasi universiti?
Categories:

8 comments:

Za's said...

hehe..best tengok!!
InsyaAllah calon kita akan menang!!
Selamat berPRK!!

Syahidah said...

"Jika mereka kata kita adalah boneka, asalkan boneka boleh membuat kerja. Maka undilah boneka ini, undilah saya"

Perlukah saya undi boneka?..monolog dalam diri..

"Kita telah berjaya mengadakan perhimpunan aman Palestin, Apa yang telah mereka lakukan? Jangan hanya pandai berkata-kata"

Sebab agenda politik itu saya tidak kunjungi demo tersebut..

Anonymous said...

jika sekadar menangkap gmbar secara candit..hentikan..kemenangan yg diperoleh ckup mmbktikan mahasiswa di usm menolak perubahan yg diinginkan..perlu kan berubah? apa yg harus kita lakukan ialah penambahbaikkan..bukannya perubahan kerana apa yg dikecapi hari ini diusm sangat beruntung jika dibandingkan dengan universiti tempatan yg lain..jika hendah dirungkai satu persatu pun hanya menunjukkan kamulah antara golongan-golongan manusia yg tidak bersyukur..salam aspirasi untuk mahasiswa bersatu

nailah87 said...

Gambar takpernah menipu..tapi kata2 selalu membuatkan orang tertipu...

melihat dengan mata sendiri lebih meyakinkan berbanding mendengar apa yang orang katakan..

siapa anda untuk menghukum seseorang itu bersyukur atau tidak, adakah anda pemberi ni'mat?

Syahidah said...

Gambar tidak menipu!..ya..sebab saya kunjungi rapat umum..masakan saya tidak tahu..

Siti Rogayah Bahari said...

min, gambar yag cantik. pndai min snap.
papapun, semoga usaha kalian dikira sebagai ibadah di sisiNya..menang kalah, bukan soalnya..

salam perjuangan!

-kak gayah

azida rusli said...

assalamualaikum..hehe..memang terror amik gambor eh..ade sorg budak tu siap snap depan batang hidung saya lg mase rapat umum tu..tak tau la dia nak fokus scenery mane wktu tu..rase nk marah pn ade jgk..berpinar2 mate terkena pancaran flash..sabor je la..xpe biar la depa ni berpolitik skejap bfore keluar ke alam nyata..dah kuar sok pandai2 la bwk diri yer..

ayuni said...

Assalamualaikum kak min..mmg ptt akak tayang bukti kelakuan penyokong Aspirasi pada rapat umum di blog ni..Insya-ALLAH,dgn usaha ini,ada la yg dpt mbuka mata dan menilai kredebiliti pemimpin mereka..Kebenaran tetap kebnaran..Bagi ana,smgat berjuang berasal drp dalam yakni rohani,bukan mlalui laungan,provokasi dan kelakuan agresif yg kdg2 mereka sndri tdk tahu matlamat mereka,sekadar suka2 atau ingin mndpt prhatian?Wallahualam..Smgat mnegakkan kebenaran harus dipupuk drp dalam,brmula berjuang mlawan nafsu dan syaitan laknatullah,biarpun org lain tdk mlihat smgat kita mlawan 2 perkra ini,tapi ALLAH dan diri kita sndiri mgetahuinya..kdg2 trlitas di ati ini,untuk bgn solat tahajud pun bgitu sukar dek ker bkknya dosa,inikan pula utk brjuang di medan peperangan..tepuk dada tanya IMAN..Ana skadar mmbr pndapat,yg baik tentunya dtg drp ALLAH,yg buruk pasti dtg dr diri ana sndri,asif,kak min..smoga kalimah syahadah yg kita agungkan tertegak di bumi Minden ini..TAKBIRR!!!