06 September 2008

Posted by jinson on Saturday, September 06, 2008 4 comments


Di pagi yang hening, ku gagahi diri ini untuk mencoretkan sesuatu buat sahabat2 semua..Bulan Ramadhan, kita digalakkan membaca al-quran disamping menghayati terjemahannya..Justeru, tidak dapat tidak, kita perlu menguasai ilmu tajwid supaya bacaan kita betul dan memberi kesan pada hati kita.

Justeru, dikesempatan ini, ana ingin menjemput sahabat2 USM, jom pakat2 kita hadirkan diri ke kelas Tajwid anjuran PMIUSM yang diadakan setiap SELASA jam 5.30ptg betempat di DEWAN MUZAKARAH, USM. Kelas ini dikendali oleh seorang Ustaz yang tidak kurang hebatnya, iaitu ust Latif. Cara penyampaian ust sgt menarik, alhamdulillah..terkesan ke hati dan moga2 ilmu yang diajarnya turut terpahat didada ini..

Sahabat-sahabat, kelas ini dibuka kepada semua tak kira yang baru nak belajar atau yang dah hafaz al-quran..Jom sama2 kita meriahkan majlis ilmu ini..tak rugi sahabat2..kita dah sibuk ngan keje2 dunia, apa salahnya cuba luangkan masa 1 hingga 2 jam untuk menyiapkan belakan menghadapai hari akhirat kelak..Sahabat2, tanamkan keazaman dalam diri, bahawa aku akan cuba membaca al-quran secara tartil dan taranum kerana Rasulullah membaca sebegitu..

sebelum ana akhiri celoteh kali ini, ana tinggalkan dengan satu hadis Rasulullah
"Sebaik2 diantara kamu adalah yang mempelajari Al-Quran dan mengajarnya"

waallahu a'lam
Categories: ,

4 comments:

Humayrah Hayati said...

salam..ya ukhti..ana ingat nak join lah kelas tajwid pada petang selasa..macamana prosedurnyer?

Humayrah Hayati said...

salam..ya ukhti..ana ingat nak join lah kelas tajwid pada petang selasa..apa prosedurnyer?

Humayrah Hayati said...

salam..ya ukhti..ana ingat nak join lah kelas tajwid pada petang selasa..apa prosedurnyer yer? ma cih..

aminah said...

ya ka..boleh2, kalau ukhti nak join, ukhti just perlu datang ke dewan muzakarah pada setiap selasa jam 5.30 petang. bawa al-quran dan buku tajwid yang disediakan oleh pusat Islam..

kelas ni dibuka kepada semua warga USM, staf pun boleh join..

tp, yang penting kena konsisten