06 August 2008

Posted by jinson on Wednesday, August 06, 2008 No comments
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah, bersyukur kehadrat Ilahi kerana akhirnya berjaya jugak helwi pmiusm mengadakan kelas siswi khusus untuk siswi dan staf perempuan dengan kerjasama PUSAT ISLAM USM.

Kuliah ini diadakan bertujuan sbg mediuam/ medan untuk siswi mendalami agama di samping berkongsi permasalah wanita. selaim itu, bertujuan untuk membudayakan biah thaqofah di kalangan masyarakat USM dan mengamalkannya.

bila buat kuliah ni, teringat ana kat ma'ahad. kami dulu setiap kali BDK buat MPI mesti akan ada pengajian kilat. Selalunya pengajian kilat ni akan disampaikan oleh Ust Aminuddin Abd Rahim. Kefasihan ust amin menyebut matan2 dalam kitab beserta nama kita ngan pengarangnya menyebabkan dewan besar ma'ahad tu dipenuhi ramai org. bukan setakat student ma'ahad, mak chik pak chik pun ada..suasananya yang penuh ketenangan dengan alunan zikir dan suara ilmu menyebabkan hati2 yg menhayatinya tunduk dan memahami bait2 ilmu yg disampaikan oleh al fadil ust..dan ana mengharapkan suasana tu wujud disini, insyaallah..

ni maklumat pasai kuliah siswi
Tempat: DKG 31, pusat pengajian sains komputer
Masa : 1 Tgh hari hingga 2 petang
Pengajar: Ustzh Rohayati


Untuk pengetahuan semua, kuliah akan start pada hujung minggu ni, iaitu 8hb ogos.

Semua dijemput hadir..
Categories: ,

0 comments: