05 June 2008

Posted by jinson on Thursday, June 05, 2008 No comments


FENOMENA SATU NEGARA... Kenderaan berbaris panjang untuk mengisi minyak di stesen minyak Petronas Kampung Baru, Kuala Lumpur, malam tadi selepas kerajaan mengumumkan kenaikan harga bahan api. Keadaan yang sama berlaku di seluruh negara.

Masyaallah, semua orang jd bengong dengan isu minyak ni...kalau harga barang lain yang naik, tak pa la..ni harga minyak..huhu..nanti negara akan menyaksikan semua harga barang-barang lain akan naik pulak..[lepas ni ana kena kurangkan beli tea ais la..huhu]

Balik pada apa yang berlaku semalam, hampir di setiap stesen minyak dibanjiri dengan lautan manusia..semua ini berlaku sejurus mendengar pengumuman tentang kenaikan harga minyak akan dinaikkan pd 12 mlm..Melihat keadaan ini, ana terfikir, kalaulah ada somebody mengumumankan bahawa esok akan berlaku kiamat..agak2 apa yang akan berlaku? Adakah semua manusia kan berduyun-duyun ke MASJID, untuk mempersiapkan diri sebelum menghadapi hari kiamat tu..Adakah manusia akan berlumba-lumba berbuat kebajikan? Adakah manusia semua akan melarikan diri dari tempat-tempat ma'siat?



Oleh itu, sahabat2 sekalian, sama-samalah kita bermuhasabah diri, persiapkan diri menjadi MUSLIM SEJATI..

0 comments: